Dagboekpaginaatje - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ralf Wingen - WaarBenJij.nu Dagboekpaginaatje - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ralf Wingen - WaarBenJij.nu

Dagboekpaginaatje

Door: Wingman

Blijf op de hoogte en volg Ralf

26 Oktober 2006 | Frankrijk, Parijs

Hey allemaal,
heb nogal veel meegemaakt dus ik heb maar ff een paginaatje uit mijn dagboek gecopieerd. Tis wel veel om te lezen, maar jullie hebben dan ook alle tijd.

Zondag 22 oktober 2006
Dag 47, ff bijwerken

Woensdag zijn papa, mama, Ta, Lien en Lin langs geweest. Jippie!! Was echt leuk. Alleen jammer dat Ta niet mijn kamer mocht kijken. Echt gezeik hier :@. Maja was wel gezellie met ma chérie en mn buurtje. We zijn daarvoor ook nog in Disney Village geweest, waar we geluncht hebben (uiteraard met sandwitches die ik in ImagiNation had gehaald) en ik heb mijn hotel laten zien.
’s Avonds wilde ik toen bij de Wild West Show gaan eten, maar die was dus niet op woensdag of donderdag. Foutje in de brochure. Minpuntje 2 van Disney. Dus gingen we maar wat in Disney Village eten. Leuk, Planet Hollywood, maar daar was het een half uur wachten. Idem voor Billy Bob’s, Rainforest Café of King Ludwigs Castle. Dus toen hebben we maar een snelle hap gepakt bij New York Style. Alleen was de kip zwart, de friet koud, de browny snekkoek, moesten we de bestelling 10x herhalen en ben ik daardoor vergeten mijn Cast Member korting te vragen. Minpuntje 3 en 4 dus. Lin is daarna op de trein naar Paris gegaan want die bleef bij Leen slapen. Ik heb toen lekker illegaal bij Jolien in bed geslapen in Cheyenne. Ze hadden trouwens een kamer met een stapelbed, whaha :S.

Was jammer dat ik de volgende dag training had. Moest dus vroeg op om me om te kleden op mn kamer en naar Sequoia te gaan. Was übergens wel een superrr relaxte training. Kregen daar ontbijt en later blikjes en koekjes. Uiteraard heb ik daar wat van meegebietst. ’s Ochtends begon het met een ‘bienvenue’ van de directeur en de Human Resoures manager heeft ons toen vanalles over de paycheck en bedrijfsstructuur verteld. Was wel saai, maar daarna werd het interessanter, voorlichting over brandveiligheid, vluchtwegen enzovoorts. En de ‘Pompier’ heeft een CO2 blusser op Jean Lou (colléga) gebruikt. Was zijn broek helemaal wit :). En op het einde kregen we achtergrondinformatie over het hotel (het heeft btw 1011 kamers). De naam van het hotel, Sequoia, is een boom die voorkomt in de nationale parken in Amerika. De boom is zacht en heeft een rode schors. Disney heeft er zelfs 30 geïmporteerd (vraag me niet hoe!?). Er staat er buiten onder andere eentje bij de dam van de bevers (barage et castor op z’n Frans). Deze zijn nog niet zo heel oud, maar blijkbaar is de reuze sequoia (zo’n 100m hoog) op z’n minst 3500 jaar oud!! De naam van de boom stamt dan weer af van een Oostenrijkse botanist die de boom zo noemde na een ontmoeting met een Cheyenne indiaan genaamd Sékoyah.
Daarnaast zijn de namen van de Lodges (Yellowstone, Monterey, Siera, Yoshimite) nationale parken in Amerika en Lodge 5, Big Sur Lodge heeft hier ook mee te maken. Een lodge is een houten hut in de nationale parken waar bezoekers kunnen overnachten. Voor de rest is het zwembad (lodge 6) de badplaats voor jonge dieren en heet daarom quarry pool.
Verder is er ook de Redwood Bar (vanwege de rode schors), Northwest Passage (winkeltje, genoemd naar een bergpas), Hunters Grill (restaurant) en Beaver Creek Tavern (restaurant) die rond het thema van de nationale parken zijn. Ook wij spelen een rol in dit thema, namelijk die van de ‘Rangers’ die de bossen met hun flora en fauna beschermen. Daarom is het welkomstzinnetje ‘Greetings’. En ‘Goodbye’ of ‘Don’t feed the bears’ de ‘bonne journée’.

Goed, genoeg over het hotel. Ik ga verder met de avond. Hier ben ik nog het park in gegaan en zijn we ook Rico tegengekomen (lees ik had m gesmst). Toen zijn we in Annettes gaan eten, waar we nu maar een paar minuten hoefden te wachten. Ik heb toen mijn eerste vegiburger gehad. En een soepje in een broodje. Smaakte goed, en nog gezond ook. Alleen die milk shake was dan weer tegen mijn dieet in. ’s Avonds nog ff met Rico en Jolien in Disney Village geweest om in de winkels te kijken en iets te drinken in sportsbar.

Voor ik het vergeet, had dinsdagaaf nog een feestje bij de engelsen, was echt wel vet, alleen jammer dat ik vroeg op moest (was dan ook nog niet klaar toen de gele bananenauto bij Cheyenne aankwam).

Hup fast forward en we zijn weer op donderdagavond. Nou ja, ga meteen door naar vrijdag. We zijn toen het park in gegaan. Was wel weer ff gedoe, Lin en Leen kwamen ook, dus we moesten elkaar treffen en ik moest nog entreekaarten regelen (snapte nog niet goed hoe dat nu ging). Maar om 11.00 waren we dan in het park. Regende alleen maar dat was gelukkig ’s middags over. Was echt gezellig in het park. Papa had echter last van zijn knie en is niet mee geweest. Hebben ook nog flink geshopt (heb een nieuwe chil trui van Tigrou en ben er helemaal happy mee), want ik kreeg 25% korting :D.

Voor de rest zijn we in Big Thunder Mountain geweest, die was weer open en ik vind hem echt vet! Ook hebben we veelvuldig gebruik gemaakt van de FastPass. En nog een aantal andere attracties die ook nieuw voor mij waren.

De dag werd dan afgesloten met avondeten in Val d’Europe. En toen het afscheid, wheeeehhh :’(. Nie leuk. Heb daarna nog ff mijn weekly afgemaakt (oeps 2 dagen te laat) en ben gaan slapen (21.00 of zo). Was gister kapot. Heb gister ook de foto’s op de compie gezet en bekeken, waren er 150!!! Is bijna meer dan ik er heb gemaakt in 1,5 maand :S.

Heb ook nog goed nieuws, Elmer heeft me gematst en ik kan dus van 10 tot 13 november naar huis :D:D:D!
Toen straks wilde ik meteen even een kaartje gaan kopen voor het eten, maar mijn bus was 15 minuten te laat (en ze rijden in t weekend maar eens in de 40 minuten) en ik had er dus geen tijd meer voor. Toen ik toen op het station kwam aanlopen, zag ik mijn bus nog net wegrijden. Te vroeg!! Dus moest een kwartier wachten op de pendelbus naar de hotels hier in de buurt en het laatste stukje lopen. Heeft echter ook geregend, dus het veld waar ik doorheen moest was modderig. Mijn schoenen zijn dus nu een grote modderklont.

Ga nu weer lekker slapen, want morgen is het weer om 8.00 beginnen en dinsdag zelfs een uur eerder. Trusten!

Okay, dan ook nog even gewoon wat typen. Het goede nieuws als eerste: heb mijn treinkaartje gekocht voor de 10e en 13e :D:D:D:D:D.

Ow ja, heb mijn eerste heldendaad verricht hier in Paris. Was eergister met de fransen weer uit naar Hurricanes en daar was een stalker. Je weet wel, zo'n dronken vent die elk meisje probeert te versieren. En er was een meisje in het bijzonder. Toen ze op een gegeven moment naast mij stond en die vent kwam weer, ben ik tussen beiden gekomen. Stond echt van mezelf te kijken dat ik dat deed. Maar goed, heb nu mijn eerste leerdoel al gehaald (die van zelfverzekerdheid). Chil toch?? :D

Was wel vet gezellig het uitgaan. Alleen jammer dat ze (franschies) vrijdag of zondag naar huis gaan. En Ray gaat straks, en El en Tan dinsdag. Ben ik helemaal alleen :'(. Wheeh, moet ik nieuwe vriendjes gaan zoeken.

Zo das wel weer genoeg. Bisous et a bien tot!!!

Ps. Paul heeft mijn site eindelijk ook gevonden!!!

  • 26 Oktober 2006 - 18:00

    Inge:

    Heey Ralf,
    Wel jammer dat je vriendjes ervandoor gaan, maar jou kennende heb je snel genoeg weer mensen om mee uit te gaan ;) Veel plezier nog en tot in November!!
    Kussie Inge

  • 27 Oktober 2006 - 06:53

    Jolien:

    Hoppa!
    Echt hip dat je je site gepimpt hebt :D
    En de Dutch leave, maar je hebt nog altijd Engelsen, Spanjaarden, mickeys, pluto's..genoeg klets- en knuffelmensen :P
    Tot over dos semanas
    (K)

  • 29 Oktober 2006 - 16:12

    Marleen:

    Best leuk als je op zo'n manier meer te weten komt over je hotel. En jemig ja, die bomen zíjn groot! Heb er wel eens een paar gezien en dan voel je je echt klein. Het schijnt dat je alleen helemaal niets mee kan, behalve naar kijken en wegrennen als ze omvallen. Want áls ze omvallen dan versplinteren ze in duizend scherven. Eigenlijk alleen te gebruiken voor lucifers ;-) Vond het wel een leuk wist-je-datje. Het was iig errug gezellig zo vrijdag in het park. Heb me prima vermaakt!

    Heel veel plezier zometeen in NL enne.. misschien dat we daarna weer een keertje kunnen meeten. Wil nou ook wel eens een keertje je hotel zien :-) À tout à l'heure!

    Bisous Marleen

  • 30 Oktober 2006 - 12:13

    Pauwul:

    Heejz daar
    een reactie vanuit Landgraaf nog (geen colleges voor mij op de maandag :P) jammer dat de vriendjes weg zijn gegaan.. maar die komen er toch wel meer.. je trekt al vrouwtjes aan (vooral Jolien haha) en ze komen je opzoeken. Ik zal er ook zijn in decembre.. Bon, j'arrete d'ecrire..
    Salut!! Paul

  • 30 Oktober 2006 - 12:19

    Paul:

    nog bedankt voor de laatste regel van je tekst :P:P

  • 30 Oktober 2006 - 19:21

    Linniew:

    Hey Buur!! Wilde nog even zeggen dat ik t superleuk vond woensdag en vrijdag!! Vond t ook echt leuk om je weer even te zien! :) Echt lief van je ouders dat ik mee kon rijden!! :D
    Veel plezier nog!
    Bisous!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Stage Disney

Stage in Disney, Paris

Recente Reisverslagen:

22 April 2007

Managementstage

02 Februari 2007

Retour aux Pays Bas

23 December 2006

Het einde :S

12 December 2006

Weer n dagje niets doen

30 November 2006

Druk druk druk
Ralf

Na de hotelschool bijna af te hebben, begin ik aan een reisje aroung the world van ongeveer 2 jaar.

Actief sinds 04 Sept. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 84277

Voorgaande reizen:

27 Juli 2013 - 27 Juli 2013

De reis die heet het leven

10 Oktober 2011 - 13 Oktober 2011

Paar daagjes Disney

17 Maart 2010 - 01 Juli 2011

Down Under & the Far East

10 Juni 2009 - 17 Maart 2010

Thuis

07 Juli 2008 - 10 Juni 2009

My 1st World Trip

30 Juni 2007 - 31 Juli 2007

Maandje Europe

09 September 2006 - 07 Februari 2007

Stage Disney

Landen bezocht: