Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Ralf Wingen - WaarBenJij.nu Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Ralf Wingen - WaarBenJij.nu

Broome

Door: Ralf

Blijf op de hoogte en volg Ralf

06 December 2010 | Australië, Broome

Hellowww,

Again a peace from my diary (in Dutch):

Roadtrip naar Broome (Part II Pilbarra)
Ik zit nu in de auto naast Timo. Het is ondertussen maandag 6 december, dus sinterklaas is alweer vertrokken uit NL. Timo en ik zijn vanmorgen vertrokken vanuit Wedgefield (naast Port Hedland). Afgelopen donderdag hadden we een check in Karratha, vandaar dat we 4 nachten daar in een caravan park hebben geslapen. Had hem gevraagd om ook de olie ed te verversen en dacht dat hij de wielen ging uitlijnen (hij zei dat dat.het ratelen veroorzaakte). Maar hij had alleen een check gedaan en het linker knipperlicht vervangen. Leuk, 4 dagen wachten en $154,- betaald voor een knipperlicht, want het advies om mijn wielen uit te lijnen en dat motortechnisch alles in orde was, wist ik al. Konden wielen echter niet diezelfde dag uitlijnen, dus doorgereden naar Port Hedland, waar we naar de turltes gekeken hebben in de avond. Hebben zowel mama zien komen om eieren te leggen als junior die naar het water sprint. :) Volgende dag dan in Wedgefield wielen uit laten lijnen, alleen dit kon niet. Was namelijk niet het probleem. Probleem was een onderdeel dat compleet los zat. Garage in PH vertelde ons dat dat onmogelijk te missen was bij een check en het gevaarlijk was om ermee te rijden, want je kon een wiel verliezen en over de kop slaan. En wij hadden er dus 300km mee gereden van Karratha tot PH!! Onderdeel vervangen kon de garage, maar dat moest uit Japan komen en zou 5 weken duren. Dus bij 2e hands Norty's Workshop geprobeerd. Na bijna 2 uur wachten voor gesloten poort kwam Norty terug. Gelukkig was hij heel vriendelijk. We hebben in een caravan in de 'achtertuin' geslapen en de anderen kregen 's avonds bier aangeboden. Reparatie duurde in totaal zo'n 1,5 dag. Heb zelf meegeholpen onderkant uit elkaar te schroeven en zelf een nieuw groot licht bevestigd. Timo heeft de volgende dag geholpen met het vervangen van een van de platen en de lichten (de schade die de koe had veroorzaakt). Dus nu heeft Mitch een half rode voorkant. De deur, incl raam en slot mechanisme had ik zelf al gefixt, dus Mitch is weer road worty. :) Al met al een reparatie van $1700,-, Norty had vriendenprijsje gemaakt. :) Veel geld, maar goedkoper dan de 5.000 die in Karratha gevraagd werden (en dat was alleen voor het plaatwerk en de lichten!! Niet eens de 4WD aandrijving die dus nog eens extra kapot was gegaan door ouderdom. Dus nu onderweg naar Broom (nog 19,1km te gaan) met auto die weer volledig werkt en ik nog kan verkopen. Vanmorgen rond half 8 vertrokken. Hadden eigenlijk gisteraaf willen gaan, maar besloten nog een nachtje bij Norty te blijven en hele dag te rijden. De meiden hadden om 6 een vlucht naar Melbourne, dus die hebben we op het vliegveld afgezet. Op de weg terugnaar Norty bijna weer een ongeval gehad. Reed achter een road train en er vloog een plaat van 2 bij 2 af. Gelukkig reed ik langzaam en belande het ding in de vluchtstrook naast de weg en niet door de voorruit. :) :S Verder vanmorgen bijna weer een road kill. Dit keer een hagedis van een meter lang. Zagen 3 adelaars rondvliegen en waren die aan het bestuderen en zag op het moment dat we voorbij redeneen hagedis naast de auto die achter ons overstak. Nog gestopt en teruggerend voor een foto, maar zag hem niet meer in de bush. :( Goed, bijna in Broome, dus het laptopje gaat weer uit.

So. in short: hit a cow, broke something down at the car on top of that, lost a week time and about 2000 dollars repairs, but made it to Broome now.:D:D Whoehoe, only took me about 5 months. :P

Anyway, so that's were Timo and I are at the moment. We checked in in the YHA, had our dinner and even went for a swim. :) Now, we gonna have a drink and than into town. Already went into a pearl shop today (Broome is famous for salt water pearls) and did some shopping (also wine, jum!). So we are prepared for the Kimberly's, Kakadoo NP and Litchfield NP. But first pearl farm, cable beach and a sunset tomorrow and then ancient dinosaur track fossils the day after at 6AM. Prob leaving Broome after that...

Well, see ya

05/04/10 Queenstown
06/04/10 One day trip Millford Sounds
08/04/10 Wanaka
12/04/10 Franz Josef
16/04/10 Hokitika (glow worm caves)
17/04/10 Arthur's Pass
19/05/10 Roadtrip Great Ocean Road
21/05/10 Adelaide
27/06/10 Victor Harbor
28/06/10 Kangaroo Island
29/06/10 Mildura (working on Almond and grape farms)
16/08/10 Barossa Valley
17/08/10 Yorke Peninsula (Port Wakefield, Marion Bay, Innes NP, Port Pirie)
20/08/10 Port Augusta & Flinders Ranges NP
24/08/10 Eyre Peninsula (Whyalla, Coffin Bay, Port Lincoln, Lincoln NP, Streaky Bay)
30/08/10 Nullarbor crossing (Ceduna, Head of Bight whales, Norseman)
03/09/10 Esperance
04/09/10 Albany, Denmark, Pemberton (whales, giant tree forest and tree top walk, climing 75m tree)
06/09/10 Margaret River (wine tour)
08/09/10 Perth, Fremantle, Rottnest Island
21/11/10 Coral Coast (Kalbarri, Shark Bay, Coral Bay, Exmouth)
27/11/10 Car accident, hit a cow
28/11/10 Karratha (stuck, waiting for repairs)
02/12/10 Port Hedland/Wedgefield/South Hedland (stuck again, repairs at Norty's)
06/12/10 Broome

14/01/11 NZ South Island**
20/01/11 NZ North Island**
31/01/11 Java, Singapore, Thailand, Vietnam, Cambodja**
01/04/11 Back in NL*

*Might be skipped due to broken car, selling car, no money
**Prob Skip since i have run out of money and therefore prob be home in jan.

• 06 December 2010 - 15:09

Ben:

Hey Ralf,

Wat een avontuurtjes zeg! Kom wel heeeeelhuids terug.

Succes en mzzl,

Ben

• 06 December 2010 - 16:17

Inge:

Yess!! Weer onderweg! :D Have fun, en probeer idd alles heel te houden..
    Jammer dat we niet samen Oudjaar kunnen vieren, maar dat halen we in in Parijs..? ;)
    Kus Inge

• 06 December 2010 - 17:07

Buur:

Hey buur!
    Blij dat jullie weer onderweg zijn! Wel cool om die schildpadden nog hebben gezien ! Have fin in broome? Ga je trouwens mn ouders nog meeten in nz? ;-) xxx

• 06 December 2010 - 20:03

Willy:

Dag Ralf,

Fijn dat Mitch zoals je gisteren via Skype liet weten weer helemaal, inclusief verlichting, mobiel is.
    Ga verder met je trip. Geniet, kijk, neem in je op, ervaar.
    We horen het wel weer. En nu naar op naar Darwin.
    Kijk echter uit voor koeien, kangeroes, hagedissen, skunks, elanden, herten, walibi's, rendieren, buffels, neushoorns, konijnen, olifanten, parkieten, dromedarissen, dingo's, witte tijgers, tapirs, dolfijnen, zeeschildpadden, surfers, haaien, poema's en wie weet wat je onderweg nog allemaal meer kunt tegenkomen.

Good luck!!!!!

• 14 December 2010 - 11:58