Dancing in the Rain - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Ralf Wingen - WaarBenJij.nu Dancing in the Rain - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Ralf Wingen - WaarBenJij.nu

Dancing in the Rain

Door: Ralf

Blijf op de hoogte en volg Ralf

14 April 2010 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hi Everyone,

I'm now in Franz Josef and said goodbye to Anna about 3 hours ago because she's gone to Queenstown for work. I'll stay 2 more nights here and will go up the glacier tomorrow. The weather has changed (am now at the west coast), it rains A LOT! My shoes are still drying from yesterday and I'm waiting to check into my room. So, don't know what I'll do in the afternoon...

Anyway, here about FJ (from my diary, so it's in Dutch):

"'s Avonds ben ik met Anna en stuk of 8 van haar vrienden uit gaan eten in een curryhuis. De volgende morgen regende het helaas, dus helaas geen kiwi saving voor mij. In plaats daarvan uitgeslapen en was nog niet heel lang op toen Anna thuis kwam van het werk. Dus even geluncht en toen kwam Jian, haar vriendje, ons ophalen voor een 'little day time drinking'. Hij had ook visite en erna zijn we met z'n allen (behalve Anna) naar de gletsjer gelopen..in de stortregen!! Hingen paar bordjes op met Danger, don't pass, maar omdat Jian bij DoC werkt, mochten we door. En misschien hielp het dat Tommy en Hannah hun boobs showden. :P Dus door de rivier en dan begin je elkaar nat te 'splashen' omdat je vindt dat iemand nog niet nat genoeg is. Uiteindelijk hebben we ook nog even gedoucht in de waterval. En erna relaxen en opwarmen in de hot pools, inclusief Anna dit keer. 's Avonds zijn we toen met 9 man (Anna en Jian, Hannah, Tommy, Lily en Mike, Stef, Pamela en ik) bij Jian blijven slapen. Jian had een poot van een hert gekregen dat een vriend van hem had geschoten en die klaargemaakt. De dames hadden groente, aardappelen en kakura (zoete aardappel) gemaakt en ik het toetje: zoals gewoonlijk, pankoekjes die iedereen heel lekker vond. :) Echt een gezellige avond. En hele leuke mensen. Tommy en Hannah zo gek als een deur (annanas verpakking in de haren, erg alto, niet beschaamd om buiten in hun ondergoed te staan). Pamela heel spiritueel (zij dankte de waterval voor hun kracht, studeert paracultuur). Lily een doktor maar tegelijkertijd een avonturier en Stef die iedereen leerde breien. :P Gelukkig waren Mike, Jian en Anna niet zo uitzonderlijk anders zou ik er helemaal buiten vallen..."

In short for my English friends: I had one of the high lights here! :D And showered in a waterfall in the pooring rain. :P

Okay, so far for this update. I see the sun got out.. might go outside...

One more week to go in NZ, and then Oz! But miss you guys!!

Bisbis

05/04/10 Queenstown
06/04/10 One day trip Millford Sounds
08/04/10 Wanaka
12/04/10 Franz Josef
16/04/10 Hokitika (glow worm caves)
18/04/10 Arthur's Pass (hike??)
20/04/10 Christchurch
21/04/10 Flight to Sydney

PS As you can see, no North Island (shire), no time :(

• 14 April 2010 - 06:30

Hans:

Het heeft enige tijd geduurd maar eindelijk ben ik weer eens de eerste met een berichtje.
    Ik hoor je gewoon genieten van de dingen die je ziet en meemaakt, maar vooral van de mensen die je daar ontmoet. En die zijn ook het belangrijkste.
    Knuffel,
    Hans

• 14 April 2010 - 07:23

Willy:

Dag Ralf,

Tja, heeft die Hans mij weer eens afgetroefd. Maar maakt niets uit. Belangrijker is, dat jij je amuseert en geniet van al het mooie dat de aarde c.q. natuur te bieden heeft. En dat is in jouw geval (nu nog) Nieuw-Zeeland.
    Fantastisch dat je bovenstaande als een highlight kunt beschouwen. Toch heerlijk als je zo ongecompliceerd kunt leven. Ben benieuwd naar foto's en andere wederwaardigheden.

Bijf vooral genieten.
    Kus!